Реєстрація нового користувачаX  



Реєстрація нового користувача
Введіть реєстраційні дані


Логін (мінімум 3 символи)**:



Пароль (мінімум 6 символів)**:



Підтвердження пароля*:



Контрольне запитання*:



Відповідь на запитання*:



Прізвище Ім'я По-батькові*:



E-mail*:



Факс:



Телефон:



Введіть символи, зображені на малюнку:
 
 
* відмічені поля обов'язкові для заповнювання
** логін та пароль повинні містити тільки латинські символи та(або) цифри


 



 

версія для друку


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ

 

ЛИСТ

31.01.2013                   № 841/13/47-13

 

Українське товариство сліпих

Херсонського учбово-виробничого підприємства

 

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, розглянула лист Українського товариства сліпих Херсонського учбово-виробничого підприємства (далі Херсонське – УВП УТОС) від 19.12.2012 № 01/453, надісланий Комітетом з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки Верховної Ради України листом від 17.01.2013 № 04-27/24-12 щодо встановлення пільгового тарифу за спожиту електроенергію та в межах компетенції, повідомляє.

НКРЕ здійснює регулювання цін (тарифів) на продукцію (послуги) суб’єктів господарської діяльності в електроенергетиці керуючись принципами, визначеними чинним законодавством, основним з яких є принцип забезпечення балансу економічних інтересів суб'єктів, що здійснюють виробництво, передачу та/або постачання електричної енергії, і споживачів їх продукції та послуг. Реалізація цього принципу передбачає, з однієї сторони, встановлення економічно обґрунтованих, тобто необхідних для виконання поточних і інвестиційних  витрат природних монополій, цін і тарифів, а з іншої, врахування економічних можливостей споживачів – рівня платоспроможного попиту.

Відповідно до пункту 3.7.4. Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електроенергії за регульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ від 13.06.96 №15/1 (із змінами та доповненнями), роздрібні тарифи формуються за ринковою формулою, яка складається з оптової ринкової ціни на електроенергію, тарифів на передачу, постачання електроенергії та технологічних витрат електричної енергії в мережі.

Слід зазначити, що у структурі роздрібних тарифів питома вага оптової ринкової ціни складає близько 80%. Рівень оптової ринкової ціни залежить від зміни цін на первинні енергоносії: ядерне паливо, вугілля, природний газ, мазут (значна залежність від зовнішніх джерел постачання: 100% закупівель ядерного палива, 75% газу) та сезонної зміни структури виробництва електроенергії - питомої ваги електроенергії, виробленої АЕС, ТЕС, ГЕС, ТЕЦ, тарифи яких значно відрізняються, у різні пори року, а також  зростанням частки дотацій у структурі оптової ринкової ціни.

Тарифи на передачу та постачання електричної енергії формуються відповідно до Тимчасової методики розрахунку роздрібного тарифу на спожиту електроенергію, тарифу на передачу електроенергії місцевими (локальними) електромережами та тарифу на постачання електроенергії, затвердженої постановою НКРЕ від 06.05.98 № 564.

Тарифи на передачу та постачання для кожної енергопостачальної компанії різні і залежать від багатьох факторів, а саме: структури та стану електричних мереж, втрат електроенергії в мережах, структури та обсягів споживання електроенергії, площі території, що обслуговується, тощо. Зазначаємо, що Комісія, як регулюючий орган, постійно здійснює моніторинг  витрат енергокомпаній на здійснення ними ліцензованої діяльності та у разі виявлення необґрунтованого або нецільового використання коштів обов’язково здійснює коригування витрат при перегляді тарифів на передачу та постачання електроенергії.

Крім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2005 № 745 "Про перехід до єдиних тарифів на електричну енергію, що відпускається споживачам" на цей час на території України діють єдині роздрібні тарифи на електроенергію, які є середньозваженою величиною між роздрібними тарифами розрахованими енергопостачальними компаніями.  Єдині роздрібні тарифи на електричну енергію, згідно з Порядком розрахунку єдиних роздрібних тарифів на електричну енергію, що відпускається для кожного класу споживачів, крім населення, населених пунктів та зовнішнього освітлення, на території України, затвердженого постановою НКРЕ від 26.08.2005  № 707, формуються щомісяця.

На сьогодні для населення та інших споживачів встановленні окремі (пільгові) тарифи на електроенергію, які прийняті на підставі законодавчих актів. У зв’язку з цим, енергопостачальні компанії несуть збитки від здійснення постачання електроенергії вище зазначеним категоріям споживачів. Сума цих збитків компенсується енергопостачальним компаніям шляхом включення до складу оптової ринкової ціни (ОРЦ) на електроенергію та має постійну динаміку до зростання: у 2008 році – 13 млрд грн, у 2009 році 18 млрд грн (без ПДВ), у 2010 році – 23,3 млрд грн, у 2011 році - 28 млрд грн, 2012 рік  - 34,3 млрд грн, а за прогнозом на 2013 рік - 37 млрд. грн, що складає понад 30 % в структурі ОРЦ.

Таким чином, відповідно до діючої концепції ціноутворення встановлення пільгових (знижених) тарифів на електричну енергію для Херсонського УВП УТОС України, призведе до поглиблення перехресного субсидіювання одних споживачів за рахунок інших. Така практика в результаті приведе до збільшення цінового навантаження на підприємства інших галузей економіки. Для промислових споживачів відповідне підвищення тарифів означатиме збільшення собівартості продукції, зниження її конкурентоспроможності, а згодом і зменшення обсягів промислового виробництва.

Слід зазначити, що відповідно до Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» передбачено поетапне скорочення перехресного субсидування в електроенергетиці.

НКРЕ з розумінням ставиться до порушеного питання, але відповідно до чинного законодавства не може погодитися з пропозицією щодо встановлення пільгових (знижених) тарифів на електроенергію для Херсонського УВП УТОС, оскільки при цьому порушуються принципи рівності прав, запобігання дискримінації інших споживачів електроенергії, що суперечить діючому законодавству. Крім того, прийняття рішення щодо встановлення пільгових (знижених) тарифів на електроенергію для окремих споживачів не належить до компетенції Комісії і можливе лише за умови прийняття  відповідних законодавчих актів.

 

Член Комісії                                        К.Теличко

 
   


Як зареєструватися на сайті | Про цей портал | Статистика | Карта сайту | Яндекс.Метрика
© 2011-2019 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики